View Full Version : AirMAx Conference in Brazil - São Paulo
giovane
03-18-2010, 08:24 PM
How do to pay the $ 1,00 USD to the register? I was register and received e-mail confirmation from Ubiquit.
Parbonet
03-19-2010, 08:18 AM
Guys,
Will the conference be in english also ??
Irwan
UBNT-Mike.Ford
03-19-2010, 12:54 PM
Hey Guys,
we have removed the 1 dollar registration option. As for the conference it will be in English.
Thanks,
Mike
fabiocabrero
03-19-2010, 07:32 PM
Please.. What time is the begining and the expected time to finish ???
UBNT-Ben
03-20-2010, 10:08 PM
10-6pm
Regards,
Ben
edcarlo
03-22-2010, 05:59 AM
Please, I wonder if doing the registration at the UBNT already guarantees the presence at the conference? I am already with tickets purchased.
Thank you.
UBNT-Ben
03-22-2010, 08:23 AM
Yes, if you have registered, then you are confirmed.
Thanks,
Ben
granlabor
03-25-2010, 11:43 AM
Hi fellows.
I've just registered to attend the seminar in SAO PAULO on 4/28/10.
Does UBNT plan to certify Airmax radios and antennas with Brazilian FCC (ANATEL).
So far brazilian WISPs are limited to the XR2, XR5 and NS2 and NS5 gear.
I sold cheap all the bullets and XR9 that I had, because it cannot be installed on base stations.
I planned to buy the airmax radios, but did not want to make the same mistake twice (buying uncertified gear).
I'm very excited with the airmax gear and looking forward to buy and recommend to clients.
I'm very satisfied with UBNT 802.11 gear.
Regards,
Joe
UBNT-Ben
03-25-2010, 12:30 PM
Hi Joe -
Yes, Anatel certification is in process for AirMax line.
Look forward to meeting with you in Brazil.
Regards,
Ben
granlabor
03-25-2010, 04:12 PM
Hi Ben.
This is good news !
Looking forward to meet you in person.
Regards,
Joe
libernet
03-26-2010, 06:32 AM
Already comfirm my presence, most do not understand much of English.
There will be translators?
islan
03-26-2010, 08:52 AM
Hi, my english is bad, sorry...
I receive certificate of participation of the conference?
thanks,
Islan
UBNT-Ben
03-26-2010, 09:23 AM
If you have registered than all is set. There will be a confirmation email that is sent ~1 week prior to show for confirmation.
The show will be in English, but we will have someone there to translate questions.
Thanks,
Ben
islan
03-29-2010, 09:28 AM
Hi Ben,
I was not clear on the certificate of participation.
My question is whether we will receive a certificate of participation after the conference, I must prove for work that actually attended the conference.
thanks,
Islan
UBNT-Mike.Ford
03-29-2010, 12:15 PM
Hi Ben,
I was not clear on the certificate of participation.
My question is whether we will receive a certificate of participation after the conference, I must prove for work that actually attended the conference.
thanks,
Islan
Hello Islan,
I do apologize as we do not have anything like this in place. You can show them your free Rocket that you get for attending though.
Thanks,
Mike
fastsignal
03-29-2010, 06:10 PM
Hey Mike, i just registered, and cant wait for the show!
After some questions by email about proper grounding and other stuffs that really helped me we will finally meet each other in person, that´s great.
I will travel 650km to go to Sao Paulo since i live in the southest part of Brazil.
See you guys there!
Regards,
Gustavo.
UBNT-Mike.Ford
03-30-2010, 12:11 PM
Hey Mike, i just registered, and cant wait for the show!
After some questions by email about proper grounding and other stuffs that really helped me we will finally meet each other in person, that´s great.
I will travel 650km to go to Sao Paulo since i live in the southest part of Brazil.
See you guys there!
Regards,
Gustavo.
Hey Gustavo!
Look forward to meeting you as well.
Thanks,
4l3x4ndr3
04-05-2010, 07:41 AM
We will have translators at the conference? My English is terrible. hehehe. I would not like to travel almost 500 miles and do not understand much. How will the operation of the translators?
Regards,
Alexandre
UBNT-Ben
04-05-2010, 09:27 AM
Hi Guys,
Sorry the shows are in English. However, we will have someone local help translate the question and answer section. The demonstration will be fairly clear with the powerpoint and also the graphs.
Thanks,
Ben
MorpheusX
04-07-2010, 10:13 AM
O unico que nao sabe nadaaa de ingles... Ainda inventa de ir para SP...
PS: moro no Amazonas - Humaita... No inferno verde... Pense a minha viagem de barco pelo Rio Madeira te Porto Velho (RO) e depois um aviao para SP e ficar no HOTEL para apenas 1 dia de conferrencia sem saber se vou ganhar um certificado dizendo: Esse maneh aqui veio para a conferencia... Ou essa anta do mato veio pra cidade grande... :) to ferado... :)
Mas vamos la ne!!!!
BraZuky
04-12-2010, 07:59 AM
Hello Ben!
I´m late at this time, and didn't know about the conference.
My question is: Is there any possible way for me to attend this conference? I really want to know, because you will speak about MIMO and AirMax, and currently I´m just buying a lot of AirMAx radios.
I´m building a very big network with AirMAx.
Please, someone can help? Joe, do you can help me?
UBNT-Mike.Ford
04-12-2010, 12:00 PM
Hello Ben!
I´m late at this time, and didn't know about the conference.
My question is: Is there any possible way for me to attend this conference? I really want to know, because you will speak about MIMO and AirMax, and currently I´m just buying a lot of AirMAx radios.
I´m building a very big network with AirMAx.
Please, someone can help? Joe, do you can help me?
Hello,
Yes you can show up and see me when you get there.
Thanks,
Mike
BraZuky
04-13-2010, 07:39 AM
Hello,
Yes you can show up and see me when you get there.
Thanks,
Mike
Hey Admin, I need to attend this Conference, but I can´t register on the site. Can You help me please?
I just need to watch the conference.
UBNT-Ben
04-13-2010, 01:49 PM
Brazuky -
Go ahead and email me - ben.moore@ubnt.com. The conference is now full as the hotel is not able to accomodate any additional people. We are trying to get into a bigger conference room.
Thanks,
Ben
BraZuky
04-14-2010, 07:52 AM
I Just sent an email to you. Thanks ;)
ramalho
04-15-2010, 09:12 PM
Hey Admin, I signed up at the conference, so they do not speak English but I can bring a friend translator?? I really want to attend this conference
Thank you.
ramalho
04-16-2010, 06:10 AM
PS: moro no Amazonas - Humaita... No inferno verde... Pense a minha viagem de barco pelo Rio Madeira te Porto Velho (RO) e depois um aviao para SP e ficar no HOTEL para apenas 1 dia de conferrencia sem saber se vou ganhar um certificado dizendo: Esse maneh aqui veio para a conferencia... Ou essa anta do mato veio pra cidade grande... :) to ferado... :)
Mas vamos la ne!!!!
E ahe cara , to tentando ir com um amigo tradutor , qualquer coisa vc fica la perto da gente ok
knightpercival
04-16-2010, 06:15 AM
será que chegando atrasado terei algum problema para entrar?
ramalho
04-16-2010, 07:19 AM
Alguem que cadastrou que nao pode ir tem como passar a vaga para outro
edcomrocha
04-16-2010, 07:40 AM
Mas vamos la ne!!!!
Rapaz tambem nao manjo nada de ingles, mais vamos la ver no que da neh, quem sabe a gente aprende só olhando. eles poderiam colocar um tradutor pra gente la.
O amigo ai de cima que citou que vai um tradutor, como podemos fazer pra nos encontrar por la ??
Isso é se eu poder ficar perto de vocês neh.
Abraços a todos
ramalho
04-16-2010, 12:17 PM
Rapaz tambem nao manjo nada de ingles, mais vamos la ver no que da neh, quem sabe a gente aprende só olhando. eles poderiam colocar um tradutor pra gente la.
O amigo ai de cima que citou que vai um tradutor, como podemos fazer pra nos encontrar por la ??
Isso é se eu poder ficar perto de vocês neh.
Abraços a todos
entao conversei com os caras da ubiquity e eles falaram que nao pode levar , tradutor ai ferrou rsrsr vamos combinar para que a galera que nao manja falar ingles ficar junto kkkkkkkkk ai se quiserem me add ta ai ramalho_2006@hotmail.com
MorpheusX
04-21-2010, 05:51 PM
e ahe cara , to tentando ir com um amigo tradutor , qualquer coisa vc fica la perto da gente ok
valeuuu manoooo!!! :)
MorpheusX
04-21-2010, 05:53 PM
Alguem ta afim de dividir hotel??? heheheheh
Vou ficar no MONACO por 120 reais a diaria!!! tem 2 camas!!! Ae qualquer coisa me adiciona ae msn: chixaro@msn.com :icon_mrgreen:
islan
04-23-2010, 04:04 AM
Ae galera, alguém de vocês vai precisar de certificado de participação para apresentar no trabalho? Eu vou precisar, mas como não vai ter pensei em fazer uma declaração pra eles assinarem, pois preciso comprovar a participação para abonar a falta. Alguém mais está na mesma situação?
Um ótimo final de semana a todos... :icon_mrgreen:
carlos eduardo j. souza
04-27-2010, 05:24 AM
[QUOTE=MorpheusX;88115]O unico que nao sabe nadaaa de ingles... Ainda inventa de ir para SP...
Mas vamos la ne!!!![/Q
fbeselga
04-27-2010, 12:22 PM
Hello gentlemen, I made the record of another employee to attend the conference, he received the first e-mail confirming the registration, but did not receive the second confirmation as I proceed in this case, it may not participate or have a copy of the message confirming my registration as follows below thank you and I'm waiting:
From: awc@ubnt.com
To: de_guerra@hotmail.com
Subject: Thank you for registering for the AirMax World Conference.
Date: Tue, 30 Mar 2010 11:15:26 -0700
Thank you for registering for the AirMax World Conference. This is your confirmation email. If You Have any questions about this event feel free to email us or contact us on our community Forum.
We Will Be sending you another e-mail one week before the conference Requires That You Respond to in order to get priority in Receiving a Free Rocket and lunch, so make sure to check your e-mail and respond!
-Ubiquiti Networks
AirMax World Conference
iscarelli
04-28-2010, 01:02 PM
Hi!
I and 2 co-workers go to AWC in Sao Paulo but there isn't enough rockets (customs problmes).
We give your business card in the end of the event. What more I have to do to receive the 3 rockets.
Thanks,
Ismael Carelli
granlabor
04-29-2010, 03:51 AM
Despite brazilian customs retaining the presentation equipment (laptops, radios etc), Mike and Ben did a wonderfull job presenting AirMAX's features.
I'm sure most people present at the show went home with a better knowledge about AirMAX and Ubiquiti's new releases.
Once again Mike kicked butt answering tough technical questions. Solid technical support makes Ubiquiti great !!!
Keep up the good work and keep the prices affordable.
Jose
(the instant translator)
----------------
Apesar da alfândega ter retido o equipamento de apresentação (notebooks, radios, etc), Mike e Ben passaram muita informação útil sobre a linha AirMAX.
Creio que a maioria de nós voltou pra casa com melhor entendimento sobre a linha AirMAX e demais lançamentos da Ubiquiti.
O Mike mandou bem ao responder perguntas técnicas complexas. É o suporte técnico de qualidade que torna a Ubiquiti tão interessante.
Mantenham o elevado nivel de trabalho e os preços baixos.
José
(O Tradutor Instantâneo)
brenovale
04-29-2010, 04:41 AM
Excellent meeting. I hope it happens at least once a year.
But we need at least two days.
Congratulations Ben, Mike and Jose (Close caption).
[]'s
Breno
UBNT-Mike.Ford
04-29-2010, 04:54 AM
Despite brazilian customs retaining the presentation equipment (laptops, radios etc), Mike and Ben did a wonderfull job presenting AirMAX's features.
I'm sure most people present at the show went home with a better knowledge about AirMAX and Ubiquiti's new releases.
Once again Mike kicked butt answering tough technical questions. Solid technical support makes Ubiquiti great !!!
Keep up the good work and keep the prices affordable.
Jose
(the instant translator)
----------------
Apesar da alfândega ter retido o equipamento de apresentação (notebooks, radios, etc), Mike e Ben passaram muita informação útil sobre a linha AirMAX.
Creio que a maioria de nós voltou pra casa com melhor entendimento sobre a linha AirMAX e demais lançamentos da Ubiquiti.
O Mike mandou bem ao responder perguntas técnicas complexas. É o suporte técnico de qualidade que torna a Ubiquiti tão interessante.
Mantenham o elevado nivel de trabalho e os preços baixos.
José
(O Tradutor Instantâneo)
Hey Jose,
Many thanks for the translation! You helped us out bigtime. Dont forget to send me an email ;)
Mike
UBNT-Mike.Ford
04-29-2010, 04:55 AM
Excellent meeting. I hope it happens at least once a year.
But we need at least two days.
Congratulations Ben, Mike and Jose (Close caption).
[]'s
Breno
Hello Breno,
Thanks for coming out! And yes, 2 days may have been need as everyone may not have been able to ask all of their questions! I am sure we will return to Brazil for another conference with new products!
Mike
MarcosGuimaraes
04-29-2010, 06:14 AM
Hello Breno,
Thanks for coming out! And yes, 2 days may have been need as everyone may not have been able to ask all of their questions! I am sure we will return to Brazil for another conference with new products!
Mike
Hello Mike, Ben and everyone present.
The event was very productive and I hope the Ubiquiti promote more during the year.
For sure I will be present.
Hugs.
Marcos Guimaraes
guimaraes@alphams.com.br
fbeselga
04-29-2010, 12:25 PM
Hello Ben and Mike,
thank you for past information, unfortunately the equipment was stranded in the Brazilian customs but you have all the information with great competence congratulations for the work.
Thank you very much
Flavio beselga
arcanjo
04-29-2010, 02:33 PM
For the first time in the history of ISPs, a company listens the customers and offer quality solutions at a good price.
Ben and Mike. You gave us great confidence in products. I already use for some time and I can assure you that what you told is true without exaggeration.
Thank you and I hope to have other events in Brazil Ubiquiti soon.
Congratulations Ben, Mike ans all Ubiquiti team!
felipemhz
05-03-2010, 06:45 AM
edcomrocha : Você chegou a gravar a conferencia.
Faz o upload do arquivo no Youtube por favor.
Abraços
granlabor
05-04-2010, 05:10 AM
edcomrocha : Você chegou a gravar a conferencia.
Faz o upload do arquivo no Youtube por favor.
Abraços
Boa idéia. Seria bacana se alguém postasse fotos também.
Abraço
José
fbeselga
05-04-2010, 12:01 PM
Olá a todos, alguém copiou ou gravou as configurações passadas relacionadas diretamente a distância (abaixo e acima de 17Km) de links PTP pelo mike na conferência poderia postar aqui no forum, muito obrigado abraço a todos
Flávio
MorpheusX
05-05-2010, 04:31 AM
Ae galera... To esperando que alguem me responda uma coisa... A homologação ta ok???
granlabor
05-05-2010, 12:51 PM
Olá a todos, alguém copiou ou gravou as configurações passadas relacionadas diretamente a distância (abaixo e acima de 17Km) de links PTP pelo mike na conferência poderia postar aqui no forum, muito obrigado abraço a todos
Flávio
Eu procurei superficialmente e não encontrei, mas segue abaixo uma compilação de vários posts sobre o assunto:
1. Se estiver usando o modo "Auto 20/40Mhz" no lado cliente, ACK fica limitado a 17kM
2. Use modo "20Mhz" no cliente para solucionar problemas de ACK.
3. Em distancias acima de 17kM que você realmente precisa de "40Mhz" tem que ligar "AirMax" com "NoACK"
4. O modo 40Mhz é limitado a 17kM. Se a distância for maior que 17KM existem duas opções:
A) Utilize "20Mhz only" e o ACK vai funcionar até 57kM (tradução literal)
B) Ative "AirMax" e escolha a opção "NOACK" para conexões ponto a ponto (40MHz acima de 17KM).
5. Observação de outro post, que pode ser útil:
Se você esiver operando acima de 17KM no modo "20Mhz only" e o link funciona com "AirMax" ligado, mas não funciona com "AirMax" desligado no lado do cliente; tudo indica que está ocorrendo interferência no link.
Quem encontrar as telas de configuração primeiro, posta o link aqui, ok?
Abraço,
José Alves
granlabor
05-05-2010, 01:04 PM
Ae galera... To esperando que alguem me responda uma coisa... A homologação ta ok???
Pelo que sei, duas empresas estão homolgando a famÃlia AirMAX.
WDC Networks (11) 3035-3777
American Satelite (19) 3232 7202
Ao término do evento ambas empresas vieram obter informações técnicas com o Mike a respeito da homologação.
Antes do evento eu havia contatado a American Satelite e fui informado que a homologação estava em andamento. No próprio evento o senhor Vanderlei Rigatieri (diretor da WDC) confirmou que eles também estavam homologando o AirMAX.
Creio que deve concluir a homologação em breve. Vamos ver qual das duas empresas sai na frente...
Abraço,
José Alves
fbeselga
05-06-2010, 05:46 PM
Olá José Alves, muitio obrigado pela atenção, acho que seria uma boa idéia criarmos um tópico de configurações e macetes em português o que vc acha?
abraço
Flávio
granlabor
05-07-2010, 02:40 PM
Olá José Alves, muitio obrigado pela atenção, acho que seria uma boa idéia criarmos um tópico de configurações e macetes em português o que vc acha?
Oi Flavio. Eu acho legal. Só não sei como isso funciona aqui no fórum da Ubiquiti.
Fiquei impressionado com o conhecimento de qualidade demonstrado pelas pessoas que participaram do AWC-Brasil. Seria interessante se os talentosos profissionais brasileiros, dedicassem algum tempo pra colaborar com uma possÃvel seção "wiki-ptBR" no site UBNT.COM... Se bem que estou dizendo isto por conta própria, porque não sei se a Ubiquiti pretende implantar algo assim.
Já iniciei uma seção de tutoriais e dicas usando meu site particular. Meu objetivo é publicar lá e fazer espelho na ubiquiti (português e inglês).
Fiz um tutorial de interpretação do AirView2. Entra lá e diga se está bom.
http://www.granlabor.com/extra.htm
A formatação do conteúdo do tutorial é o piloto da linha de abordagem que pretendo utilizar em meus futuros tutoriais. Quero ir além da "receitinha de bolo" e creio que o ideal é ajudar o cidadão a entender como as coisas funcionam ao invés de incentivá-lo a seguir um roteiro padrão.
José Alves
granlabor
05-10-2010, 12:36 PM
Foi publicada a homologação da antena RocketDish 5G-30 através da American Satélite (30/4/2010).
http://sistemas.anatel.gov.br/sgch/Certificado/HomologacaoPICC.asp?consulta=1&?NumRFGCT=55610
Jose Alves
granlabor
05-17-2010, 03:00 AM
Já temos 2 produtos da linha AirMAX homologados. O mais recente é o Bullet M2, também pela American Satélite.
http://sistemas.anatel.gov.br/sgch/Consulta/Homologacao/MontaListaArquivos.asp?NumRfgct=55510
José Alves
MorpheusX
05-18-2010, 12:36 PM
Ola Ben e Mike...
Queria pedir em nome de todos os Brasileiros, que voces abrisem um topico no FORUM para os Brasileiros, assim todos os Brasileiros teriam um bom espaço para trocarem informacoes em portugues. Ja que muitos nao falam ingles. Qualquer quer coisa, estou aqui para ajudar.
E-mail: chixaro@msn.com
--------------------------------------------------------------------------
Hello Ben and Mike ...
I would ask on behalf of all Brazilians, that you abris a forum thread for the Brazilians, and all Brazilians have a good space to exchange information in Portuguese. Since many do not speak English. Anyone want something, I'm here to help.
E-mail: chixaro@msn.com
TNKS
sokaporva
05-18-2010, 05:19 PM
Galera desculpa a ignorância mais to com uma rocket e vou colocar em uma UBIQUITI AIRMAX BASESTATION 16dbi, e nos cliente vou usar airgrid,
Quanto à configuração é melhor deixar em AP WDS ou só AP, tem o ACK e o Airmax pode deixar ativo? Ou não? pq vou ter clientes com varias distancias por isso estou com essa duvida.
Outro detalhe, to com um ponto de 19 km com 20mhz, com isso eu não habilito o noack? Mais eu tenho o airmax ativo, to fazendo besteira?
Obrigado
granlabor
05-19-2010, 12:47 PM
Galera desculpa a ignorância mais to com uma rocket e vou colocar em uma UBIQUITI AIRMAX BASESTATION 16dbi, e nos cliente vou usar airgrid,
Quanto à configuração é melhor deixar em AP WDS ou só AP, tem o ACK e o Airmax pode deixar ativo? Ou não? pq vou ter clientes com varias distancias por isso estou com essa duvida.
Não sei te informar sobre todos equipamentos que vc pretende usar...
A princÃpio o ACK do AP é o melhor valor para atender o cliente mais distante. Os outros clientes mais próximos ficam com ACK automático.
Acredito que sendo tudo sérieM, AirMAX fica ligado (testa lá e diz como ficou melhor pra você).
Outro detalhe, to com um ponto de 19 km com 20mhz, com isso eu não habilito o noack? Mais eu tenho o airmax ativo, to fazendo besteira?
Obrigado.
A princÃpio eu entendi que 20MHz faz até 57km.
NOACK só liga acima de 17km em P2P com 40MHz...
Volta lá no POST #49 deste tread que tem explicação dos cenários.
SOKAPORVA, o negócio é pesquisar e ver como fica melhor. Ninguém faz besteira tentando a melhor config. Vai lá erra e depois compartilha com a gente a melhor config pro teu cenário !!! Errando a gente aprende melhor hehehehehehe
Nesse meio tempo quem sabe alguém com mais experiência pode ajudar completando as resposta que faltou.
[]'s Zé Alves
granlabor
05-19-2010, 01:01 PM
Vou testar meu RocketM5 com um par de RocketDish 30 dbi.
Eu não estava gostando da idéia de montar e alinhar 4 antenas pra economizar uns trocados... se a Ubiquiti se deu ao trabalho de desenvolver as antenas é porque o sinal deve fica melhor com a antena deles.
Estou ansioso pra WDC colocar nos correios as minhas RocketDish.
Em breve vou testar o poder do verdadeiro kit AirMAX (RocketM5 + RocketDish) e publico aqui os resultados.
Abraço,
Zé Alves
granlabor
05-20-2010, 10:10 AM
Aqui estão os slides com as configurações preferenciais do AirMAX.
http://www.ubnt.com/downloads/Best%20Practices.pdf
Abraço,
Zé Alves
sokaporva
05-25-2010, 05:12 PM
Perfeito essa semana vo fechar um ponto com 18km e outro com 21, vou postar os resultados, alguma ja se arrisco com ponto de ate 50km? funciona bem?
quantos mb passa em um enlance de 50km?
Alfaconect
05-28-2010, 03:50 PM
Ja fiz 03 enlaces com RocketM5 e Disco de 30Dbi
Um de 20km e outro de 06km, ambos otimos
Na Segunda feira vou encarar 56km, preciso de ajuda numa questão de ACK ou outros detalhes que melhorem essa distancia.
granlabor
06-06-2010, 04:31 AM
Se você já usou a RocketDISH, este post não é novidade.
Se você pretende comprar equipamentos AirMAX, eu recomendo montar todo o enlace com Ubiquiti porque a RocketDISH é linda e muito bem costruÃda.
Clique no link abaixo para acessar o PDF.
http://www.granlabor.com/tutoriais/RocketDISH-primeira_impressao.pdf
Abraços,
Zé Alves
GRANLABOR
rjardim
08-11-2010, 06:36 AM
Prezados,
Estou substituindo minha rede 2.4Ghz por 5Ghz, sao 27 pontos (clientes) trafegando internet e banco de dados firebird, minha intenção é de utilizar os seguintes equipamentos:
torre principal:
4 - RÁDIOS UBIQUITI AIRMAX ROCKETM5 MIMO 5GHz Hi Power 2x2 MIMO AirMax TDMA BaseStation
4 - ANTENAS SETORIAL 5Ghz UBIQUITI UBIQUITI AIRMAX BASESTATION AM-5G17-90 17DBI 90º
clientes:
27 - RÁDIOS UBIQUITI AIRMAX NSM5 NANOSTATION5 MIMO 5GHz Hi Power 2x2 MIMO AirMax TDMA Station
cliente mais distante: 3km
é uma rede privada, estou no melhor caminho pelo custo x benefício?
grato,
Rafael.
granlabor
08-20-2010, 01:05 PM
Prezados,
Estou substituindo minha rede 2.4Ghz por 5Ghz, sao 27 pontos (clientes) trafegando internet e banco de dados firebird, minha intenção é de utilizar os seguintes equipamentos:
torre principal:
4 - RÁDIOS UBIQUITI AIRMAX ROCKETM5 MIMO 5GHz Hi Power 2x2 MIMO AirMax TDMA BaseStation
4 - ANTENAS SETORIAL 5Ghz UBIQUITI UBIQUITI AIRMAX BASESTATION AM-5G17-90 17DBI 90º
clientes:
27 - RÁDIOS UBIQUITI AIRMAX NSM5 NANOSTATION5 MIMO 5GHz Hi Power 2x2 MIMO AirMax TDMA Station
cliente mais distante: 3km
é uma rede privada, estou no melhor caminho pelo custo x benefício?
grato,
Rafael.
Rafael.
A escolha de equipamentos está correta. O que você pode fazer para melhorar ainda mais e não poluir o espectro é substituir os NanoStation M5 por NanoBRIDGE M5.
Tem vários macetes de configuração e ajuste, se precisar de ajuda estou disponível para consultoria. acesse www.granlabor.com
ZéAlves
vrigatieri
12-11-2010, 02:04 PM
Hey Joe,
WDC is certifying all the Ubiquiti M5 series.\
Atualmente os productos certificados pela WDC sao:
- bullet2
- nano5
- Bullet5
- RocketM5
- nanoM5
- Airgrid-M5